Jet Orientation Course | JOC 737

Airline entry level assessment preparation| Commercial aircraft handling – Knowledge and skills

Jet Orientation Course| JOC 737

Jet Orientation Course | JOC 737

De Jet Orientation Course (JOC) bouwt voort op een erkende MCC-cursus die reeds door de kandidaat is gevolgd. Voor deze groep studenten, die variërende ervaringsniveaus en achtergronden hebben, passen wij de cursus indien nodig aan om ervoor te zorgen dat hun operationele kennis en vaardigheden bij het omgaan met een high-performance multi-crew straalvliegtuig op hoog niveau zal zijn. Het biedt de mogelijkheid om bekwaamheid naar nieuwe hoogten te brengen.

Minimale vereisten en/of voorkeuren

• minstens een PPL(A)-IR of een CPL(A)-IR
  • afgeronde ATPL(A) opleiding met theorie certificaat
  • in het bezit van een MEIR strekt tot de aanbeveling
  • Afgeronde erkende MCC cursus met certificaat

Cursus structuur- en opbouw

Aanvang is in principe elke week op maandag op basis van beschikbaarheid. Zelfstudie vooraf is een vereiste voorafgaand aan de praktijkopleiding (simulatoropleiding). Deze heeft een omvang van 16 lesuren in een Boeing 737 simulator. De cursusduur is ca. 4 dagen, maar kan variëren afhankelijk van het aantal deelnemers. Ongeveer 4 dagen simulatortraining, met een sessie per dag, elk twee uur (in totaal 4 uur per dag). Elke sessie begint en eindigt met een (de)briefing. Na het succesvol afronden van de training ontvangt de cursist het JOC-certificaat.

Basisdoelstellingen | kenmerken cursus

Het cursusboek behandelt zowel theorie als praktijk en belicht:

• Basic aircraft handling (raw-data, manual flight)
  • Automation (incl. introduction to approaches and landings)
  • LOFT scenario’s (incl. comms with cabin crew)
  • UPRT and asymmetric flight
  • RTO exercises
  • LOFT with SID, intercepts, manual approaches, go-around

Praktische opleiding | 16 uur – simulator training

16 vlieguren waarvan elke deelnemer afwisselend 8 uur als piloot vliegend PF en 8 uur als piloot monitoring PM.

In de simulator worden deelnemers voorbereid op hun rol als PF en PNF. De simulatortrainingen worden opgenomen (zowel beeld als geluid); Prestaties en voortgang kunnen daardoor nauwkeurig worden geanalyseerd. Uiteraard wordt de training begeleid door gekwalificeerde instructeurs en professionele TRI’s en SFI’s. Alle instructeurs hebben jarenlange ervaring in luchtvaarteducatie en –training.

Cursusprijs

€ 1.840,- per persoon

Extra mogelijkheden

Cursus is standaard geintegreerd met onze Multi Crew Cooperation – MCC 737 cursus, en/of Type Rating Boeing of Airbus ‘integrated’ gecombineerd (vraag naar de mogelijkheden).

Cursusprijs

€ 1.840,- per persoon (JOC cursusprijs)

Extra mogelijkheden